Kerstdiner 2011 – Het voorgerecht


Feestdagen nodigen uit tot het maken van een meergangen diner. Zo ook de Kerst dit jaar, dus mag ik, Rinie, mijn taak als adviseur en keukenhulp uitbreiden en zelf één van de gangen bedenken en ook maken! Heel spannend! Ik koos voor het voorgerecht en wist al snel dat het iets met vis moest worden, maar liet dat nog wel even afhangen van de keuze van het hoofdgerecht. Jos heeft daar lang over getwijfeld, maar toen ik hoorde dat het ‘iets met kalkoen’ zou worden heb ik ook de knoop doorgehakt: Het wordt een zalm-palingsurprise, niet wetend dat Suzanne nog nooit paling gegeten had. Die schrok daar dus hevig van. Ik probeerde haar ervan te overtuigen dat ze het echt wel lekker zou vinden, maar ze was niet overtuigd.
Het maken van het recept is vrij eenvoudig maar leuk om te doen. Je kunt het heerlijk relaxed overdag al voorbereiden.

Het opmaken van de bordjes duurt daarna nog plm. 10 minuten en het resultaat zag er feestelijk uit, zeg nou zelf!
En waar ik ook op hoopte gebeurde: Suzanne vond het lekker! Pas toen was het ook voor mij geslaagd en nu op naar het hoofdgerecht……..

, , , , , ,

  1. Een reactie plaatsen

Plaats een reactie